Unity와 연관된 C# 지식에 대해 스크랩 하고 정리해 봅니다.
일단은 스크랩 위주로...
환경 설정
- Microsoft Visual Studio Professional 2015 (14.0.25431.01 Update 3)
- Microsft .NET Framework (4.8.03752)
- Unity (2018.4.2f1)
- Player Setting
- Scripting Runtime Version - .NET 4.x Equivalent
- Scripting Backend - Mono
- Api Compatibility Level - .NET Standard 2.0
- Player Setting
참고
C# 언어 및 .NET Framework 소개
C# 및 .NET의 기본 사항에 대해 알아봅니다. C# 언어 및 .NET 에코시스템에 대한 개요를 확인합니다.
docs.microsoft.com
Unity에서 .NET 4.x 사용 - Visual Studio
Unity에서 .NET 4.x 사용Using .NET 4.x in Unity 이 문서의 내용 --> Unity 스크립팅을 기반으로 하는 기술인 C# 및 .NET는 Microsoft가 2002년에 처음 출시한 이래 계속 업데이트를 받아왔습니다.C# and .NET, the technologies underlying Unity scripting, have continued to receive updates since Microsoft originally re
docs.microsoft.com
IL2CPP
An introduction to IL2CPP internals
An introduction to IL2CPP internals – Unity Blog
Almost a year ago now, we started to talk about the future of scripting in Unity. The new IL2CPP scripting backend promised to bring a highly-performant, h...
blogs.unity3d.com
IL - Intermediate Language (low-level ouput from .NET compilers)
AOT - ahead-of-time
'Works > Unity 3D' 카테고리의 다른 글
[Unity3D] Admob Proguard Issue (1) | 2019.08.19 |
---|---|
[Unity 3D] 안드로이드 64bit 대응 (0) | 2019.08.05 |
[Unity3D] error CS0103: The name `OnMakeBug' does not exist in the current context (0) | 2019.04.18 |
[Unity3D] NGUI 2.7 Button 이슈 (0) | 2019.04.03 |
[Unity3D] EmbeddedWindow (0) | 2019.03.28 |
댓글