Mac 에서 Cocos 개발 환경 설정을 해보면서 기록으로 남깁니다.
Cocos2dx
Open Source Cross-Platform Game Development Framework Cocos2d-x is a mature open source cross-platform game development framework that supports 2D and 3D game creation. The engine provides rich functions such as graphics rendering, GUI, audio, network, physics, user input, etc., and is widely used in game development and interactive application construction. Its core is written in C++ and supports development in C++, Lua or JavaScript. Cocos2d-x deploys to iOS, Android, HTML5, Windows and Mac systems with features focused on native mobile platforms. |
Cocos Creator
Integrated game development tool centered on content creation Cocos Creator is a script development, entity-component and data-driven game development tool focused on content creation. It comes with an easy-to-follow content production workflow and a powerful suite of developer tools for game logic and high-performance game creation |
www.cocos.com/en/creator/download
우선 원하는 버전의 Cocos 를 다운로드 받습니다.
예전과 다르게 Dashboard 라는 것이 보이는데 Unity 의 Hub 와 비슷한 기능으로 보입니다.
인터넷으로 받은 파일이기 때문에 그냥 열려고 시도하면 열리지 않고
우클릭 혹은 다운로드 파일의 기록을 지워야 열 수 있다.
원하는 버전의 Creater 를 선택해 설치해 준다.
여기까지 진행하면 Cocos Create 설치는 완료
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